လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ေတြ အေၾကာင္း

Discussion in 'Automotive' started by Zar Ni Nyein Tun, Jan 23, 2018.

  1. Zar Ni Nyein Tun

    Zar Ni Nyein Tun Administrator Staff Member

    ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္တုန္းကေတာ့ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္အတြက္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ (Electric Vehicle) ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကို စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးမျပဳၾကေသးပါဘူး။ ဒါက အေျခခံအေဆာက္အဦ အားနည္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ျမန္မာပရိသတ္အေနနဲ႔ Nissan Leaf လိုကားမ်ိဳးနဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ပိုင္းက ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ေတြမွာ ေျပးဆြဲခဲ့တဲ့ လွ်ပ္စစ္ရထားေလးကိုပဲ ေျပးျမင္မိၾကမွာပါ။ တိုးတက္တဲ့ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာေတာ့ လွ်ပ္စစ္ကားေတြ၊ ရထားေတြနဲ႔ ယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုတ္လုပ္စီးနင္းေနၾကပါၿပီ။ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ (Electric Vehicle) ေတြကို လွ်ပ္စစ္ျဖင့္ေမာင္းသည့္ ယာဥ္(Electric Drive Vehicle) လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ဒီယာဥ္ေတြမွာ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခုထက္ပိုတဲ့ေမာ္တာေတြနဲ႔ တပ္ဆင္အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ (Electric Vehicles-EVs) ေတြမွာ အဓိက သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ Hybrid Electric Vehicles (HEVs)၊ Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) နဲ႔ Battery Electric Vehicles (BEVs) ဆိုၿပီးရွိပါတယ္။

    Hybrid Electric Vehicles (HEVs)
    HEVs (ဟိုက္ဘရစ္သံုး လွ်ပ္စစ္ယာဥ္) က လွ်ပ္စစ္ေရာ၊ ေလာင္စာဆီနဲ႔ေရာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးသံုးလို႔ရတဲ့ ယာဥ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကားေတြရဲ႕စြမ္းအင္ကို ကားရဲ႕ဘရိတ္စနစ္ကေန ဘက္ထရီကို အားျပန္ျဖည့္တာေတြ ထုတ္တာေတြ လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါကို ဘရိတ္ကေန စြမ္းအင္ျပန္လည္ထုတ္လုပ္ျခင္း (Regenerative Braking) လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီဟာက ယာဥ္ကိုေႏွးေကြးေအာင္လည္း ကူညီႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ယာဥ္ေတြရဲ႕ စြမ္းအင္ကို ပံုမွန္အားျဖင့္ ဘရိတ္ကေန အပူအျဖစ္ေျပာင္းၿပီး သံုးၾကပါတယ္။

    HEVs ေတြက လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာေတြကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အဲဒီကေန ေလာင္စာသံုးအင္ဂ်င္ေတြက လုပ္အား ဒါမွမဟုတ္ အရွိန္ျမႇင့္ျခင္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ေမာ္တာႏွစ္ခုလံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ရာမွာ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ေသခ်ာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ HEVs သံုးယာဥ္ေတြမွာဆိုရင္ ဟြန္ဒါဆီဗစ္နဲ႔ တိုယိုတာကန္မရီ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြက အေကာင္းဆံုးဥပမာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

    Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
    PHEVs ကို Extend-Range Electric Vehicles (EREVs) လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ဒီအမ်ိဳးအစားရဲ႕ စြမ္းအင္ကိုလည္း လွ်ပ္စစ္ေရာ၊ ေလာင္စာဆီနဲ႔ေရာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး သံုးလို႔ရပါတယ္။ PHEVs ေတြကို Regenerative Braking စနစ္ကေနေရာ၊ ဘက္ထရီကေနေရာ အားျပန္လည္ျဖည့္တင္းၿပီး အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ အားသြင္းတဲ့ ေနရာေတြကိုေတာ့ ယာဥ္ရဲ႕အျပင္ဘက္ေနရာေတြမွာ ပလပ္ေပါက္ထိုးဖို႔ ေနရာေတြထားပါတယ္။ PHEVs မွာ ေလာင္စာအင္ဂ်င္ကို သံုးမယ္ဆိုရင္ ေလာင္စာဆီထည့္ဖို႔ေနရာကို ထပ္မံ ျပဳလုပ္ေပးထားတတ္ပါတယ္။

    ဒီ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ေတြက ကိုယ္ေ႐ြးခ်ယ္အသံုးျပဳတဲ့ စြမ္းအင္ပံုစံအေပၚမူတည္ၿပီး ႀကီးမားတဲ့ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ ဒီ PHEVs သံုးယာဥ္ေတြမွာ ဥပမာအားျဖင့္ Toyota Prius နဲ႔ Mitsubishi Outlander PHEV ကားေတြျဖစ္ပါတယ္။

    Battery Electric Vehicles (BEVs)
    BEVs ကေတာ့ လွ်ပ္စစ္သီးသန္႔သံုး အမ်ိဳးအစားယာဥ္ေတြကို ေျပာတာပါ။ သူရဲ႕စြမ္းအင္ကို လွ်ပ္စစ္ကေနပဲ သီးသန္႔အသံုးျပဳၿပီး ေလာင္စာအင္ဂ်င္ မပါပါဘူး။ BEVs ေတြကို ပလပ္ေပါက္ထိုး (Plug-in) လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ေတြလို႔ သိၾကပါတယ္။ ျပင္ပလွ်ပ္စစ္ကေန ဘက္ထရီကို အားျဖည့္ၿပီး သံုးၾကပါတယ္။ Regenerative Braking စနစ္ကေနလည္း အားသြင္းလို႔ရပါတယ္။ ဒီယာဥ္ေတြကို BMW i3 နဲ႔ Nissan Leaf ကားအမ်ိဳးအစားေတြမွာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

    လွ်ပ္စစ္ကား အမ်ိဳးအစားမ်ား
    လွ်ပ္စစ္ကားအမ်ိဳးအစားမွာေတာ့ အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ Nissan ကထုတ္တဲ့ Leaf၊ Mitsubishi ကထုတ္တဲ့ MIEV၊ Tesla ကထုတ္တဲ့ကားေတြ၊ BMW ကထုတ္တဲ့ i3 ေတြအျပင္ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ကားလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ Nissan Leaf အေၾကာင္းကို ေျပာရပါမယ္။ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြကေတာ့ အမ်ိဳးအစား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္။

    Nissan Leaf လွ်ပ္စစ္ကား
    ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေျခစိုက္ Nissan ကုမၸဏီက Leaf နာမည္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ကားကို ၂၀၁၀ ကေန ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါမထုတ္ခင္ Mitsubishi က MIEV ကို ေရွ႕ေျပးအေနနဲ႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ၂၀၁၀ ႏွစ္ကုန္ေလာက္မွ Nissan Leaf ကို ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ Nissan Leaf က ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ဓာတ္ေငြ႔ ထုတ္လႊတ္မႈလံုးဝမပါတဲ့ Zero Emission ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းဖို႔နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ကားဆိုတာက သာမန္ ေလာင္စာဆီသံုးကားေတြနဲ႔ ဘာမွမကြာျခားတာကို လက္ေတြ႔ျပသဖို႔အတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဒီကားေတြက ေလာင္စာဆီကားေတြလို အလယ္အလတ္ဆိုဒ္ ငါးေယာက္စီးအျဖစ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။

    အျပင္ပန္းကၾကည့္ရင္ Compact ကားတစ္စီးလို႔ေတာင္ ထင္စရာမရွိတဲ့ ဆိုဒ္မ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတာပါ။ Nissan Leaf ကို ၂၀၁၀ ကေန ၂၀၁၂ ထိ ပံုစံလံုးဝမေျပာင္းဘဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ နို္ဝင္ဘာလမွာေတာ့ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ Lithium Ion ဘက္ထရီနဲ႔ ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ခ်ိန္က ကီလိုမီတာ ၂၀၀ သာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီဘက္ထရီနဲ႔ထုတ္တဲ့ ေနာက္ပိုင္းေမာ္ဒယ္လ္ေတြမွာေတာ့ ကီလိုမီတာ ၂၂၈ အထိ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္လာပါတယ္။

    Nissan Leaf ကို ဂရိတ္ေတြအေနနဲ႔ ၂၀၁၀ ကေန ၂၀၁၂ အထိကို Zeo ခ်က္စီနဲ႔ X နဲ႔ G ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးထုတ္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၁၂ ကေန ေနာက္ဆံုးေမာ္ဒယ္လ္ထိကို AZeo ခ်က္စီနဲ႔ ွ ၊ S၊ X နဲ႔ G ဆိုၿပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္ေပးထားပါတယ္။ ၂၀၁၃ မွာေတာ့ Aero Package ဆိုၿပီး ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း Nissan Leaf က ေခတ္နဲ႔အညီ ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္လာခဲ့ၿပီး ဒီကားကေန အိမ္သံုးလွ်ပ္စစ္အေနနဲ႔ ျပန္လည္အသံုးျပဳလာႏိုင္တဲ့အထိ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ထုတ္လုပ္လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

    လွ်ပ္စစ္ကားေတြရဲ႕ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္
    ဒီကားေတြရဲ႕ အားသာခ်က္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ဆီထည့္မသံုးရတဲ့အတြက္ ဆီဖိုးကုန္တာ သက္သာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းရာေရာက္ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းအတြက္ အလြန္အသံုးဝင္ပါတယ္။ အေဝးေျပးအတြက္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အားျဖည့္ရာေနရာေတြ မရွိေသးတဲ့အတြက္ အဆင္မေျပပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သတင္းေကာင္းတစ္ခုက လွ်ပ္စစ္ကားေတြအတြက္ ဓာတ္အားျပန္လည္ ျဖည့္တင္းႏိုင္မယ့္ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ဓာတ္အားျဖည့္ေနရာ (Solar Charging Station) ေတြ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ စီမံခ်က္ေရးဆြဲေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အရင္က လွ်ပ္စစ္ကားေတြ တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ အေကာက္ခြန္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ က်သင့္ခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၁၇ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ကစၿပီး ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက တိုးေကာက္ထားပါတယ္။ ဒါကို ကားလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေဝဖန္ၾကပါတယ္။ ေနာက္အားသာခ်က္ေတြအေနနဲ႔ Inverter၊ Motor နဲ႔ Battery သံုးမ်ိဳးက အဓိကထား အလုပ္လုပ္တဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေတြ လဲလွယ္ထိန္းသိမ္းစရာမလိုပါဘူး။

    အားနည္းခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့သလို ခရီးေဝးကို သြားလာလို႔မရတာ၊ အပိုပစၥည္း ရွားပါးတာေတြက အႀကီးမားဆံုးအားနည္းခ်က္ေတြအေနနဲ႔ ရွိေနဆဲပဲျဖစ္ပါတယ္။

    အားသြင္းျခင္း
    လွ်ပ္စစ္ကားေတြကို အားသြင္းတဲ့ေနရာမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ရင္ျမင့္သလို ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၸဏီအလိုက္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ တစ္ႀကိမ္အားသြင္းရင္ မီးအား ၂၂၀ ဗို႔အားနဲ႔ ရွစ္နာရီေလာက္ အားသြင္းရပါတယ္။ ဒီကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အားသြင္းရမယ့္အခ်ိန္ကို ဒိုင္ခြက္မွာျပထားသလို ျပည့္သြားရင္ အလိုအေလ်ာက္ ျဖတ္ေတာက္ေပးပါတယ္။ ဒီလိုတစ္ႀကိမ္ အားျဖည့္ၿပီးတာနဲ႔ ကီလို ၁၅၀ ေလာက္ ေမာင္းႏိုင္ေပမယ့္ Air-Con ဖြင့္ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ ေလာက္ပဲ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မွာပါ။ ဒီကားေတြကို ၁၁၀ ဗို႔နဲ႔ ၂၂၀ ဗို႔အားဆိုၿပီး ထုတ္လုပ္ထားေပမယ့္ အမ်ားစုက ၂၂၀ ဗို႔အားကို သံုးၾကပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ၁၁၀ ဗို႔အားက အားသြင္းခ်ိန္ ပိုၾကာလို႔ပါ။

    လွ်ပ္စစ္ကားတစ္စီးရဲ႕ ဘက္ထရီသက္တမ္းကို ကုမၸဏီအလိုက္ အာမခံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပးၾကပါတယ္။ Nissan ကေတာ့ ကီလိုမီတာ တစ္သိန္းေျခာက္ေသာင္း ဒါမွမဟုတ္ ရွစ္ႏွစ္အထိ အာမခံေပးထားပါတယ္။ သံုးစြဲသူရဲ႕ အားသြင္းမူေပၚမူတည္ၿပီးလည္း ကြဲျပားသြားႏိုင္ပါေသးတယ္။ ၂၂၀ ဗို႔ႀကိဳးက ၆၅၀၀ ဝပ္ (6500W) ေလာက္ သံုးစြဲတာဆိုေတာ့ ပလပ္ေပါက္ကိုလည္း 15AH ကေန 20AH ၾကားႏိုင္တဲ့ႀကိဳးကို အသံုးျပဳရပါမယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ပလပ္ေပါက္ အရည္ေပ်ာ္ႏိုင္ပါတယ္။

    ဒါကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ယာဥ္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေပးခဲ့တာပါ။ ကမၻာမွာ လွ်ပ္စစ္ကားေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသလို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ အသံုးျပဳလာၾကပါၿပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တ႐ုတ္လို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံကလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လမ္းေတြေပၚမွာ လွ်ပ္စစ္ကားေတြ ပိုမိုျမင္ေတြ႔လာရ ဖြယ္ရွိေနပါတယ္။

    ဟိန္းျမတ္စိုး

    auto-mobile/16103-car
     
  2. KevenDorb

    KevenDorb Active Member

    Adonis Rees from Pico Rivera was looking for essay writing service toronto the uk

    Dale Barker found the answer to a search query essay writing service toronto the uk




    essay writing service toronto the uk



    [​IMG]


























    100 paragraph essay example middle school videos
    recent business articles
    fun essays to write
    ako 10 taon mula ngayon essay
    write an essay my best teacher describe
    custom college essay ghostwriters services for college
    xxx garls and dog sex horse com
    curriculum vitae ghostwriter websites uk
    Fat Is a Feminine Issue by Susie Orback
    page essay on pollution in urdu
    esl case study editor site for mba
    2 page essay question ssc cgl 2013 in hindi download
    10 page research paper apa format note cards
    popular school essay editor site us
    scrap business plan in india
    how to write my biography essay in google scholarships
    essays on grammar translation method
    sample of an apa essay paper
    essay edge jobs
    100 paragraph essay about myself samples
    ap english lit essay
    persuassive essay on smoking
    written essays on abortion
    cloning essay free
    100 college essay ideas desktop models
    one hundred years of solitude essay questions spanish pdf
    East Coast vs West Coast Rap
    example of a analytical essay
    essay kyoto nothingness philosopher school
    thesis on homework
    write me cheap persuasive essay on presidential elections
    free e thesis
    200 word reflective essay troll
    pseudo intellectual essay
    2 page essay question paper telugu questions and answers pdf
    essay role of media in educating people
    popular analysis essay writer website uk
    david hume of the standard of taste thesis
    middlebury college thesis
    how to write 10 page essay can you night
    type my women and gender studies thesis statement
     

Share This Page