ကားရပ္ထားတုန္း ျပိဳင္ကားေတြလို လီဗာနင္းျပီး အရွိန္တင္တာ ဘယ္လိုအက်ိဳးျပဳလဲ

Discussion in 'Automotive' started by Zar Ni Nyein Tun, Dec 19, 2017.

Tags:
  1. Zar Ni Nyein Tun

    Zar Ni Nyein Tun Administrator Staff Member

    ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ ျပိဳင္ကားေတြဟာ ကားျပိဳင္ပြဲေတြမွာအသံုးျပဳဖို႔ တီထြင္ထားတာပါ။ ထို႔အတြက္လည္း ၿပိဳင္ကားရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံု၊ အသံုးျပဳပံုေတြက အိမ္စီးကားေတြနဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ မတူညီၾကတာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ကားပိုင္ရွင္ေတြက မိမိကားကိုလည္း ၿပိဳင္ကားကဲ့သို႔ အသံုးျပဳမႈမ်ား ရိွေနၾကပါတယ္။
    ယင္းေၾကာင့္ အိမ္စီးကားေတြကို ၿပိဳင္ကားေတြလို အသံုးျပဳလို႔ မရဘူးဆိုတာ လက္ခံရပါတယ္။ ျပိဳင္ကားအင္ဂ်င္ေတြကို ပုံမွန္ RPM နဲ႕ Idle Position မွာထားရင္ ေသခ်ာေပါက္ အင္ဂ်င္ရပ္သြားမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္လည္း ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အင္ဂ်င္ကို နင္းေပးထားရတာပါ။
    ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျပိဳင္ကားေတြမွာ Front Brake Lock ဆိုတာရိွပါေသးတယ္။ ကားအင္ဂ်င္ကို နင္းထားေပမယ့္ Front Brake Lock ကို ထိုးထားမယ္ဆိုရင္ ကားက ထြက္မသြားဘဲ ရိွေနေစတာပါ။
    ျပိဳင္ကားေမာင္းသူအေနနဲ႕ မီးအစိမ္းမျပခင္မွာ ေနာက္ဆုံးလုပ္တဲ့ အလုပ္က Front Brake Lock ကို ျဖဳတ္လိုက္ရတာပါ။ ဒီအခ်က္ကိုအတုခိုးျပီး ကိုယ္ပိုင္ကားေတြေမာင္းရင္ ကားရပ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ (Idle အခ်ိန္မွာ) လီဗာနင္းေနလို႕ကေတာ့ ဆီကုန္သြားတာပဲ အဖတ္တင္မွာပဲ ရိွပါတယ္။
    တျခားေကာင္းက်ိဳး မရိွပါဘူး။ အဲ့အတြက္ ဒီမွာ ၿပိဳင္ကားကဲ့သုိ႔ အလွစီးကားမ်ား စီးေနေသာ ညီအစ္ကုိမ်ားအေနျဖင့္ ၿပိဳင္ကားေတြလို ရပ္ထားစဥ္ လီဗာနင္း အရိွန္တင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကားမ်ားမွ Front Brake Lock ပါလားဆိုတာ စစ္ထားသင့္ပါတယ္။ လူစီးကားေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ရပ္ထားစဥ္မွာ လီဗာကို မထိတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲလို႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
    [​IMG]

    Spark Plug ေတြကို အထူးဂရုစိုက္သင့္

    ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးတို႔သည္ အက်ိဳးတရား ၃ ခုကို အဓိကထား ကားထုတ္လုပ္မႈ ေဆာင္ရြက္လာၾကၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာ္ျပပါ အက်ိဳးတရား ၃ ခ်က္မွာ-
    ၁။ ဆီစားသက္သာေရး
    ၂။ စြမ္းေဆာင္ရည္ပိုမိုေကာင္းမြန္ေရး (သေဘာကေတာ့ အရင္လူ၅ ေယာက္စီးႏိုင္ရင္၊ ခု လူ ၇ ေယာက္စီးႏို္င္ဖို႕ (သို႕) အင္ဂ်င္အထျမန္ဖို႕၊ ကုန္မ်ားမ်ားတင္ႏိုင္ဖုိ႕ စသျဖင့္ေပါ့ေလ)
    ၃။ ေလထုညစ္ညမ္းမႈသက္သာေရး (Emission Control လုပ္တဲ့ ဥပေဒေတြက တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာရွိတယ္ေလ၊ ဒါေတြနဲ႕ ကိုက္ညီဖို႕ ထုတ္လုပ္ရတယ္)
    အဆိုပါ အက်ိဳးတရား ၃ ခုရဖို႕ ကားမွာအသုံးျပဳတဲ့ Spark Plug ေတြက အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဆီစားသက္သာဖို႕၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းဖို႕၊ေလထုညစ္ညမ္းမႈသက္သာဖို႕ Engine ထဲမွာ ဆီေလအေရာဟာ ၁၀၀% နီးပါး ေလာင္ကၽြမ္းေနဖို႕လိုအပ္တယ္။
    ဒီလိုေလာင္ကၽြမ္းဖို႔ဆိုတာကလည္း Spark Plug ဟာ မီးပြားထြက္ေအာင္ အားေကာင္းဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ျပင္းထန္တဲ့ အပူခ်ိန္ကို ခံႏိုင္ဖို႕လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းျပီး တာရွည္ခံဖို႕ Spark Plug ေတြရဲ႕ ထိပ္မွာ Iridium သတၳဳကို ထည့္သြင္းလာၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
    [​IMG]

    Brake Fluid ဘယ္အခ်ိန္ လဲေပးမလဲ

    ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္အမ်ားစုဟာ ပံုမွန္လဲေပးရမယ့္ အရာေတြထဲမွာ အင္ဂ်င္ဝိုင္၊ ပလပ္ႏွင့္ တာယာ၊ ဘရိတ္ရွဴးတို႔ကိုပဲ အျမဲတေစ သတိျပဳၾကၿပီး Brake Fluid ကိုေတာ့ လဲဖို႕ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။
    Brake Fluid ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ဆီအမ်ိဳးအစားဆိုတာထက္ Hydraulic Fluid အမ်ိဳးအစားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့ Hydraulic ဖိအားကိုသုံးျပီး ဘရိတ္ေတြကို လႈပ္ရွားေစျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
    Brake Fluid ေတြက သူ႕သက္တမ္းရွိေနစဥ္မွာ ဘရိတ္ပိုက္လိုင္းတေလ်ာက္ ေရအမႈန္အမႊားေတြ ေရေငြ႕ေတြကိုစုပ္ယူႏိုင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိရိွပါတယ္။ ေရခိုးေရေငြ႕ေတြနဲ႕ ထိေတြ႕ရမ်ားလာရင္ Hydraulic ဂုဏ္သတၱိက်ဆင္းျပီး ဘရိတ္အသုံးျပဳမႈကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးႏိုင္ၿပီး ဘရိတ္မမိတာမ်ိဳးျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
    ဒါေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြအေနနဲ႕ Brake Fluid (ဘရိတ္ဆီ) ကို စက္ျပင္ေတြရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္အတုိင္း ပုံမွန္လဲလွယ္သင့္ပါတယ္။ Brake Fluid ကို ကိုယ္တိုင္စစ္ေဆးျခင္းထက္ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္နဲ႔ လဲလွယ္ေပးတာက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ သာမာန္လူ ၾကည့္လွ်င္ Brake Fluid ရိွေသးတယ္ဆိုေပမယ့္ အစြမ္းသတၱိေလ်ာ့က်လာတာမ်ိဳး ရိွႏုိင္တာေၾကာင့္ပါ။
    [​IMG]

    ကားရပ္ထားလို႕ ဆီယုိေနတာေတြ႕ခဲ့လွ်င္

    ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ားစုဟာ သက္တမ္းၾကာရင့္လာတာနဲ႕အမွ် ဆီယုိစိမ့္မႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အမ်ားစုက ဤကဲ့သို႔ ဆီယိုစိမ့္တာကို ပံုမွန္အတိုင္းလို႔ ထင္မိတတ္တာမ်ိဳးရိွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအခ်က္ကလည္း အလ်င္အျမန္ ျပဳျပင္ရမယ့္ က႑မွာ ပါဝင္ေနပါတယ္။
    သက္တမ္းၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ကားတစ္စီးအတြက္ေတာ့ ဂီယာေဘာက္စ္ကေန Transmission Fluid ၊ Engine Crankcase ကေန အင္ဂ်င္၀ိုင္ စသျဖင့္ ယုိစိမ့္တတ္ပါတယ္။ တကယ္လို႕ ယုိစိမ့္မႈေတြေတြ႔လာခဲ့ရင္ လ်စ္လ်ဴမရႈပါနဲ႔ အျမန္ဆံုးပဲ နီးစပ္ရာ ဝပ္ေလွ်ာ့မွာ ျပသင့္ပါၿပီလို႔ အႀကံျပဳပါရေစ။
    ဘီးေပါက္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ
    ကားေမာင္းေနရင္းရုတ္တရက္ ဘီးေပါက္ရင္ တာယာျပားသြားမယ္။ ျပားေနတဲ့ တာယာက အထဲက တာယာေခြအတြက္ ကူရွင္သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွိန္နည္းနည္းနဲ႕ အနီးဆုံး ကား၀ပ္ေရွာ့ဆီကို ဆက္ေမာင္းလို႕ေတာ့ရတယ္။
    ၾကြတ္ဖလက္တာယာေတြ သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလစိမ့္မႈက အခ်ိန္ၾကာၾကာအထိ ရိွေနမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ခရီးတစ္ခု အထိေတာ့ ေရာက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကြပ္ထည့္သံုးရတဲ့ တာယာဆိုရင္ေတာ့ ဘီးေပါက္တယ္ ဆိုပါက ခ်က္ျခင္းထိုးရပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆက္ေမာင္းမယ္ဆိုပါက တာယာလိမ္သြားႏိုင္သည္။
    ၾကြပ္ဖလက္တာယာေတြမွာ အမ်ားဆုံး ေမာင္းလို႕ရတဲ့ အကြာအေ၀းက ကိုက္ ၁၀၀၀ ထက္ေတာ့ မပိုဘူးလို႕ ပညာရွင္ေတြက သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး ျပားေနတဲ့ တာယာနဲ႕ ေမာင္းရင္ အဲ့တာယာ လုံး၀ ျပန္သုံးလို႕ မရေတာ့ပါဘူး။
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. kozandenat

    kozandenat New Member

    Всякий человек должен посещать стоматолога хотя бы 1 раз в полгода. При этом не важно, тревожат ли болезненные симптомы. Необходимо хорошенько вести уход за зубами, чтобы далее не возникло серьёзных проблем. Надо своевременно лечить и диагностировать патологии, и тогда получится максимально длительное время сохранять зубы в прекрасном состоянии. Советуется обратиться в стоматологическую клинику ДентаМед, чтобы заказать услуги опытных специалистов. Стоматология в Казани занимается профилактикой и лечением разных патологий. Здесь если Вам надо протезирование зубов – Вы точно отыщите требуемое!

    http://levenchuk.ru/1007641] http://contragents.ru/blogs/4907/


    http://otvet.expert/gde-posmotret-dentamed-1551843#answer-4395897
     

Share This Page